[O1] Wyłączająca się turbina, szarpanie samochodem, check en

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sebinho
    Classic
    • 2014
    • 1

    [O1] Wyłączająca się turbina, szarpanie samochodem, check en

    w 1.8T jest 2-masa. nie mają słabsze benzyny. drgania mogą być od odklejających się ciężarków na felgach, na półosiach też są takie "odważniki".
  • reginaldo_pl
    Classic
    • 2012
    • 32

    #2
    [O1] Wyłączająca się turbina, szarpanie samochodem, check en

    Octavia I 1.9 TDI 110KM ASV 2003r.

    Witam! wczoraj podczas powrotu do domu z krótkiego odcinka nie złączyła się turbina. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było wszystko ok. Potem pojechałem na jazdę próbną i autko wpadło w tryb awaryjny. Zaświecił się "Check engin" oraz kontrolka od ASR jakby był wyłączony. Auto nie wogóle nie ciągło, albo ciągło z przerwami od 2000 do 3000 obrotów.

    Na zimnym silniku ciągnie normalnie. Potem zaczyna się problem. Z koleji dzisiaj do pod pracą stała 9 godzin i po zapaleniu i przejechaniu za 200m przejazdu kolejowego zaczeła szarpać na 2 biegu i wogóle nie chciała jechać nawet przy obrotach wielkości 1000. Po prostu z dodaniem gazu szarpała.

    Podpiąłem ją pod vaga i oto co odczytałem:

    Vag-COm:
    18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
    P1619 - 35-10 - - - Intermittent
    17946 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1538 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    17849 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1441 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
    P1549 - 35-10 - - - Intermittent
    17660 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1252 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    Readiness: N/A

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes
    Controller: 1C0 907 379 K
    Component: ASR FRONT MK60 0103
    Coding: 0021505
    Shop #: WSC 31480
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory
    Natomiast z polskiego vaga:

    18027 Przekaźnik świec żarowych - przerwa/zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17946 Zawór odcinający paliwo - przerwa/zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17849 Zawór recyrkulacji spalin strona 1 - przerwa/zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17957 Zawór regulacji ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17660 Zawór regulacji początku wtrysku - przerwa/zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    Co teraz sprawdzić, co zrobić i jak?

    Czytałem już o jakichś kierowniczkach, czyszczeniu turbiny, sztandze itp. Na co najbardziej wskazuje diagnoza?

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #3
      reginaldo_pl, bardzo dużo błędów wywala za jednym razem związanych z silnikiem, mi to wygląda na padnięty ECU, który wywołuje błędy na podzespołach, albo może masz poważnie uszkodzoną wtyczkę lub wiązki od kompa (zalane, poprzerywane). Może to auto powypadkowe? Może być że masz problem z ECU i z mechaniką też swoją drogą. Ale od ECU bym zaczął, bo masakrycznie dużo błędów wywala, a na brak komunikacji właściwej wskazuje to:
      01314 - Engine Control Module
      013 - Check DTC Memory
      looknij tu dla przykładu:

      Komentarz

      • K_Popiel
        Rider
        • 2010
        • 608

        #4
        Błędy skasowałeś ? Czy po skasowaniu pojawiły się ponownie, jeżeli tak to które ?
        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
        ------------------------------------------------------

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Raczej cos w elektryce.... biorąc pod uwage ilosc błędów...
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2009
            • 10917
            • Fiat

            #6
            przemik, też tak myślę, tak jak pisałem wyżej, coś z samym ecu, albo na łączności z ecu nawala ostro.

            Komentarz

            • reginaldo_pl
              Classic
              • 2012
              • 32

              #7
              Panowie, zauważyłem że wogóle nie porusza się sztanga od gruszki. Po zapaleniu żadnej reakcji. Próbowałem ją rozruszać, ale bardzo opornie to szło. WD40 też nie pomogło. Co proponujecie?

              Co do połączenia to przypadkiem nie dlatego, że mam jakąś nieaktualną licencję vaga bo jakiś tam komunikat wyskakiwał mi. Skąd te błędy to nie wiem.

              Dododam, że po zgaszeniu samochodu często włączał mi się wentylator, nawet jak studziłem turbinę przez 2-3 min.

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                No jak ma się poruszac sztanga sprezarki skoro masz to
                "17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
                P1549 - 35-10 - - - Intermittent"

                N75 nie dziala wiec.... szukaj problemu w zasilaniu zaworków...
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • reginaldo_pl
                  Classic
                  • 2012
                  • 32

                  #9
                  Wykonałem nowe testy vagiem:


                  Pierwsze czytanie:
                  VAG-COM Version: Release 409.1-S


                  Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
                  Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 01: Engine
                  Controller: 038 906 012 HC
                  Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 4923
                  Coding: 00002
                  Shop #: WSC 00846
                  5 Faults Found:
                  18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
                  P1619 - 35-10 - - - Intermittent
                  17946 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                  P1538 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                  17849 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                  P1441 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                  17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
                  P1549 - 35-10 - - - Intermittent
                  17660 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                  P1252 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                  Readiness: N/A

                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Skipping Address 15-Airbags

                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 17: Instruments
                  Controller: 1U0 920 811 J
                  Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V10
                  Coding: 19122
                  Shop #: WSC 31480
                  No fault code found.
                  Potem po skasowaniu wyszkoczył w POLSKI Vagu błąd:

                  17957 Zawór regulacji ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy
                  brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                  Kolejny test i dwa błędy:

                  Address 01: Engine
                  Controller: 038 906 012 HC
                  Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 4923
                  Coding: 00002
                  Shop #: WSC 00846
                  1 Fault Found:
                  17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
                  P1549 - 35-10 - - - Intermittent
                  Readiness: N/A
                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 03: ABS Brakes
                  Controller: 1C0 907 379 K
                  Component: ASR FRONT MK60 0103
                  Coding: 0021505
                  Shop #: WSC 31480
                  1 Fault Found:
                  01314 - Engine Control Module
                  013 - Check DTC Memory

                  3 test:

                  VAG-COM Version: Release 409.1-S


                  Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
                  Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 01: Engine
                  Controller: 038 906 012 HC
                  Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 4923
                  Coding: 00002
                  Shop #: WSC 00846
                  SKZ7Z0C2202164
                  5 Faults Found:
                  17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
                  P1549 - 35-10 - - - Intermittent
                  17849 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                  P1441 - 35-00 - Please Register/Activate
                  19561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                  P3105 - 35-00 - Please Register/Activate
                  18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
                  P1672 - 35-00 - -
                  17660 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                  P1252 - 35-00 - Please Register/Activate
                  Readiness: N/A

                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Skipping Address 15-Airbags

                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 17: Instruments
                  Controller: 1U0 920 811 J
                  Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V10
                  Coding: 19122
                  Shop #: WSC 31480
                  SKZ7Z0C2202164
                  No fault code found.


                  Tuta już ostatni test i po skasowaniu błędów z licznika znikł "check engine" oraz kontrolka od ASR. Przez chwilę auto normalnie ciągło jak szalone, a zaraz zaczeło mulić od 2 tys. obrotów. Max 2,5 tys obrotów do jazdy i pręd. 110. NIc się jednak na liczniku nie zaświeciło

                  Po jeździe błędy w systemie jednak wywaliło:


                  VAG-COM Version: Release 409.1-S


                  Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
                  Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 01: Engine
                  Controller: 038 906 012 HC
                  Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 4923
                  Coding: 00002
                  Shop #: WSC 00846
                  5 Faults Found:
                  19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
                  P3105 - 35-10 - - - Intermittent
                  17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
                  P1441 - 35-10 - - - Intermittent
                  17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
                  P1549 - 35-00 - -
                  18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
                  P1619 - 35-10 - - - Intermittent
                  18065 - A/C System Input/Output Short to B+
                  P1657 - 35-00 - -
                  Readiness: N/A

                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 03: ABS Brakes
                  Controller: 1C0 907 379 K
                  Component: ASR FRONT MK60 0103
                  Coding: 0021505
                  Shop #: WSC 31480
                  1 Fault Found:
                  01314 - Engine Control Module
                  013 - Check DTC Memory - Intermittent

                  Nie wiem już co to może być :/ Jak sprawdzić ten zawór? Czytałem o jakichś zamianach kabli? Co z czym zamienić?

                  [ Dodano: Wto 04 Wrz, 12 17:44 ]
                  Oto logi grupy 001 z Meas. Blocks 08:

                  bieg jałowy.


                  test2 bieg jałowy


                  bieg jałowy: Grupa 001 003 004


                  Nie mogłe się połączyć z Basic Settings 04.

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2009
                    • 10917
                    • Fiat

                    #10
                    reginaldo_pl,
                    "Pierwsze czytanie"...normalnie jak w kościele w niedziele :wink:
                    czego oczekujesz? masz masę błędów chłopie,jedź dobrego mechanika/tunera, elektromechanika ze złączem diagnostycznym i ogarnij ECU od tego zacznij
                    Chyba, że to auto to po jakimś konkretnym łomocie jest i sprowadzone z niemcowni jako "igła", bo to teraz nie napisałeś czy ono po wypadku...i jakie jego pochodzenie, przecież tyle błędów od razu naraz nie wyskakuje bez przyczyny

                    Komentarz

                    • reginaldo_pl
                      Classic
                      • 2012
                      • 32

                      #11
                      Auto odstawione do mechanika. Przedewszystkim to problem jest z tą elektryką. Potem z tą nieszczęsną turbiną. Najpierw jednak trzeba zacząść od elektryki.

                      Zaczynam się już wrogo nastawiać do tego samochodu A tak się nim cieszyłem przez jakieś 15 tys. km.....


                      Auto z Polskiego Salonu, kupione od dalszego znajomego. Nie miało żadnych przejść, jedynie obtarcia które zostały naprawione przez lakiernika.

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8030
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez sew1981
                        Chyba, że to auto to po jakimś konkretnym łomocie jest i sprowadzone z niemcowni jako "igła", bo to teraz nie napisałeś czy ono po wypadku...i jakie jego pochodzenie, przecież tyle błędów od razu naraz nie wyskakuje bez przyczyny
                        A jakiś stworek kabelków nie poprzegryzał przypadkiem????
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        Pracuję...