w 1.8T jest 2-masa. nie mają słabsze benzyny. drgania mogą być od odklejających się ciężarków na felgach, na półosiach też są takie "odważniki".
[O1] Wyłączająca się turbina, szarpanie samochodem, check en
Zwiń
X
-
[O1] Wyłączająca się turbina, szarpanie samochodem, check en
Octavia I 1.9 TDI 110KM ASV 2003r.
Witam! wczoraj podczas powrotu do domu z krótkiego odcinka nie złączyła się turbina. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było wszystko ok. Potem pojechałem na jazdę próbną i autko wpadło w tryb awaryjny. Zaświecił się "Check engin" oraz kontrolka od ASR jakby był wyłączony. Auto nie wogóle nie ciągło, albo ciągło z przerwami od 2000 do 3000 obrotów.
Na zimnym silniku ciągnie normalnie. Potem zaczyna się problem. Z koleji dzisiaj do pod pracą stała 9 godzin i po zapaleniu i przejechaniu za 200m przejazdu kolejowego zaczeła szarpać na 2 biegu i wogóle nie chciała jechać nawet przy obrotach wielkości 1000. Po prostu z dodaniem gazu szarpała.
Podpiąłem ją pod vaga i oto co odczytałem:
Vag-COm:
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-10 - - - Intermittent
17946 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1538 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17849 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1441 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
17660 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1252 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1C0 907 379 K
Component: ASR FRONT MK60 0103
Coding: 0021505
Shop #: WSC 31480
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
18027 Przekaźnik świec żarowych - przerwa/zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17946 Zawór odcinający paliwo - przerwa/zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17849 Zawór recyrkulacji spalin strona 1 - przerwa/zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17957 Zawór regulacji ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17660 Zawór regulacji początku wtrysku - przerwa/zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Czytałem już o jakichś kierowniczkach, czyszczeniu turbiny, sztandze itp. Na co najbardziej wskazuje diagnoza?
-
-
reginaldo_pl, bardzo dużo błędów wywala za jednym razem związanych z silnikiem, mi to wygląda na padnięty ECU, który wywołuje błędy na podzespołach, albo może masz poważnie uszkodzoną wtyczkę lub wiązki od kompa (zalane, poprzerywane). Może to auto powypadkowe? Może być że masz problem z ECU i z mechaniką też swoją drogą. Ale od ECU bym zaczął, bo masakrycznie dużo błędów wywala, a na brak komunikacji właściwej wskazuje to:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
looknij tu dla przykładu:
Komentarz
-
-
Panowie, zauważyłem że wogóle nie porusza się sztanga od gruszki. Po zapaleniu żadnej reakcji. Próbowałem ją rozruszać, ale bardzo opornie to szło. WD40 też nie pomogło. Co proponujecie?
Co do połączenia to przypadkiem nie dlatego, że mam jakąś nieaktualną licencję vaga bo jakiś tam komunikat wyskakiwał mi. Skąd te błędy to nie wiem.
Dododam, że po zgaszeniu samochodu często włączał mi się wentylator, nawet jak studziłem turbinę przez 2-3 min.
Komentarz
-
-
No jak ma się poruszac sztanga sprezarki skoro masz to
"17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent"
N75 nie dziala wiec.... szukaj problemu w zasilaniu zaworków...Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Wykonałem nowe testy vagiem:
Pierwsze czytanie:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 HC
Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 4923
Coding: 00002
Shop #: WSC 00846
5 Faults Found:
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-10 - - - Intermittent
17946 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1538 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17849 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1441 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
17660 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1252 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 1U0 920 811 J
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V10
Coding: 19122
Shop #: WSC 31480
No fault code found.
17957 Zawór regulacji ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 HC
Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 4923
Coding: 00002
Shop #: WSC 00846
1 Fault Found:
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1C0 907 379 K
Component: ASR FRONT MK60 0103
Coding: 0021505
Shop #: WSC 31480
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
3 test:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 HC
Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 4923
Coding: 00002
Shop #: WSC 00846
SKZ7Z0C2202164
5 Faults Found:
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
17849 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1441 - 35-00 - Please Register/Activate
19561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3105 - 35-00 - Please Register/Activate
18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
P1672 - 35-00 - -
17660 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1252 - 35-00 - Please Register/Activate
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 1U0 920 811 J
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V10
Coding: 19122
Shop #: WSC 31480
SKZ7Z0C2202164
No fault code found.
Tuta już ostatni test i po skasowaniu błędów z licznika znikł "check engine" oraz kontrolka od ASR. Przez chwilę auto normalnie ciągło jak szalone, a zaraz zaczeło mulić od 2 tys. obrotów. Max 2,5 tys obrotów do jazdy i pręd. 110. NIc się jednak na liczniku nie zaświeciło
Po jeździe błędy w systemie jednak wywaliło:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 HC
Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 4923
Coding: 00002
Shop #: WSC 00846
5 Faults Found:
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-00 - -
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-10 - - - Intermittent
18065 - A/C System Input/Output Short to B+
P1657 - 35-00 - -
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1C0 907 379 K
Component: ASR FRONT MK60 0103
Coding: 0021505
Shop #: WSC 31480
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Nie wiem już co to może być :/ Jak sprawdzić ten zawór? Czytałem o jakichś zamianach kabli? Co z czym zamienić?
[ Dodano: Wto 04 Wrz, 12 17:44 ]
Oto logi grupy 001 z Meas. Blocks 08:
bieg jałowy.
test2 bieg jałowy
bieg jałowy: Grupa 001 003 004
Nie mogłe się połączyć z Basic Settings 04.
Komentarz
-
-
reginaldo_pl,
"Pierwsze czytanie"...normalnie jak w kościele w niedziele :wink:
czego oczekujesz? masz masę błędów chłopie,jedź dobrego mechanika/tunera, elektromechanika ze złączem diagnostycznym i ogarnij ECU od tego zacznij
Chyba, że to auto to po jakimś konkretnym łomocie jest i sprowadzone z niemcowni jako "igła", bo to teraz nie napisałeś czy ono po wypadku...i jakie jego pochodzenie, przecież tyle błędów od razu naraz nie wyskakuje bez przyczyny
Komentarz
-
-
Auto odstawione do mechanika. Przedewszystkim to problem jest z tą elektryką. Potem z tą nieszczęsną turbiną. Najpierw jednak trzeba zacząść od elektryki.
Zaczynam się już wrogo nastawiać do tego samochodu A tak się nim cieszyłem przez jakieś 15 tys. km.....
Auto z Polskiego Salonu, kupione od dalszego znajomego. Nie miało żadnych przejść, jedynie obtarcia które zostały naprawione przez lakiernika.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981Chyba, że to auto to po jakimś konkretnym łomocie jest i sprowadzone z niemcowni jako "igła", bo to teraz nie napisałeś czy ono po wypadku...i jakie jego pochodzenie, przecież tyle błędów od razu naraz nie wyskakuje bez przyczynyOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
Komentarz